Nazahlcuje zákazníka reklamou, o to silnější vztah s ním vytváří. Inbound marketing je soubor moderních nástrojů, které slouží především k tvorbě a šíření obsahu. Jde tak ruku v ruce s Content marketingem.
PR články v médiích, také firemní blog a blogování, příspěvky na sociálních sítích, interaktivní aplikace a multimediální obsah. To jsou základní nástroje inbound marketingu, který nabízí zákazníkům přesně to, co chtějí. To zákazníci se v inbound marketingu angažují, sami šíří obsah. To je však také nevýhodou Inbound marketingu, možnost ovlivňovat sdělení, které se šíří, je omezená. Na rozdíl od Outbound marketingu směřují zákazníci k firmě, nikoli firma k zákazníkům. Liší se také ve výsledcích. Zatímco Outbound marketing, především placená reklama, generuje konverze okamžitě, Inbound marketing vyžaduje čas, zato má dlouhodobý přínos. Outbound marketing (PPC kampaně, bannery, RTB systémy apod.) generuje výsledky jen do té míry, dokud firma platí propagaci.
Inbound marketing stejně jako Content marketing necílí primárně na výsledky, ale formuje se zákazníkem vztah. Posiluje značku a její pozitivní vnímání. To se v delším horizontu projeví i ve finančních cílech.
The best marketing strategy ever: CARE.
Gary Vaynerchuk