V digitální éře nemusíte složitě pátrat po tom, kde je váš potenciální zákazník. Jistě je na síti. Na internetu ho můžete oslovit, můžete mu ukázat svůj produkt, navázat s ním přátelský vztah. Taková příležitost se neodmítá. V tom je ta potíž.
Na internetu jsou všichni, i konkurence. O pozornost internetového uživatele soupeříte s nezměrnou masou dalších webových stránek a aplikací. V každém jediném okamžiku může potenciálního zákazníka upoutat cokoliv jiného. To je také důvod, proč mnoho tradičních metod marketingu aplikovaných online selhává. A to je také důvod, proč se neustále objevují nové marketingové nástroje, systémy a technologie. Někdy se přitom zapomíná, že za všemi těmi technologiemi je vždy zase jenom člověk. Stále je to člověk, který na internetu hledá odpovědi na své otázky. Žádá praktické informace, ale jeho činy vždy pohání emoce. Chce se bavit. Touží po pocitech jistoty, bezpečí a klidu. Takové pocity dokáže vzbudit Content marketing. Využívá experty, sdílí zkušenosti a poznatky, poskytuje hodnotné informace, poučení i zábavu, nezapomíná na emoce. Nabízí cenné rady, porozumění a vstřícnou komunikaci. Primárně má dělat dobrý dojem, který neslábne v čase. Buduje vztahy, vytváří vazby založené na důvěře a sounáležitosti. Až poté nastupuje prodej, o to je efektivnější.
A zase ten Content
Online marketing má dva základní směry. Outbound marketing (placené PPC kampaně, bannery, RTB systémy a další placená propagace) se zaměřuje na přímé výsledky a konverze. Inbound marketing (web, SEO, linkbuilding, tvorba obsahu aj.) výsledků dosahuje nepřímo. Zpravidla nemá okamžitý efekt, zato má dlouhodobý přínos.
Online marketing zahrnuje také aktivity zcela specifické pro prostředí internetu: webdesign, online copywriting, UX, SEO, linkbuilding, e-mailing, sociální sítě nebo influence marketing, aktivity Content marketingu. Jejich význam bude právě takový, jaký význam jim dáte. Budete-li jim věnovat svoji energii, obrátí se v energii, čas a pozornost vaší cílové skupiny.
Marketing je mocný. Užívejte ho moudře.
Seth Godin